ASANA seating

Forradalmian új székek a hosszan tartó kényelmes ülésre tervezve azok számára akik naponta több órát ülve dolgoznak.



Újfajta ülés az ősi jógából ihletve.

Az ASZANA szék a jógaülés alapjaiból merít, ami a saját lábon való jógaülés az úgynevezett „VIRASZANA“. Ez a póz a hátfájás és az általános fáradtság eltávolításához használt pihentető testhelyzetet. A vádlink a maga anatómiájával ideális ülésfelületet alkot. A nyomás nem hat azokra a  kritikus pontokra, amelynek az emberi szervezet ki van téve a szokásos ülő helyzetben. A farcsont, a medence csont, végbélnyílás és a nemi szervek továbbra is szabadon maradnak, a nyomás csak az ülőizomzatra és a combra hat. Ugyanakkor a medence olyan pozícióban van rögzítve sarok és a vádli izmaival, mint amikor az ember egyenesen jár. Ezeknek az alapelveknek a használatával egy olyan tervezési megoldáshoz jutunk, ami egy ideális ülőfelület  alkot az ember számára.

 

Viraszana – Relaxációs póz

Egyedi ülésfelület - hosszú ideig tartó ülés fájdalom nélkül

 

Miért válaszuk az ASZANA széket?

 

ASZANA SZÉK:

  • az egészséges ülés evolúció és ergonómia élvonalában áll,
  • egyedülálló a maga eredetien megolodott ülésfelületével,
  • az ülőbútor világtörténelmében elsőként távolítja el az üléssel kapcsolatos egészségügyi problémákat és azt véglegesen és kompromiszmentesen,
  • a széknek a 100%-os páratlan hatékonysága és az egészségügyi hatása tesztekkel bizonyított a prágai Károly Egyetemen  
  • az ASZANA szék hatását elismerte már számos ortopéd, gyógyász és nem utolsósorban nehány ezer elégedett vevő,
  • az egyedien megoldott ASZANA szék ülésfelülete  első helyezetet nyert az otthoni és nemzetközi egyedülálló termékek versenyén,
  • ASZANA szék ülésfelülete ergonómikusan másolja az emberi lábnak és a vádlinak az ideális jógapozícióban való ülést (VIRASZANA pozíció),
  • a székfelület használatáva automatikusan megoldódik minden gond mindenféle összetett beállítások nélkül,
  • páratlan a maga gyógyászati hatásával és ergonómikus paramétereivel,
  • a használója egyszerűen élvezi.


Az egészséges ülés 7 elve – teszteld le a széked!

 

Tanulmányok - az egészséges ülés 7 elve :

Cégünk évekig dolgozott az ergonómiai tanulmányokon. Munkánk eredményeit  a prágai Károly Egyetem tesztekkel bizonyította. Az eredmények alapján kidologoztuk az egészséged ülés 7 alapevét.

A tanulmányok alapján cégünk kifejlesztette az egyedülálló ergonomikus ülőfelületű ASZANA széket, amely eleget tesz az egyészséges ülés 7 apalelvének. Először az ülés történelmében mondhatjuk, hogy igazán megérintettük a lényeget, aminek az eredménye egy kényelmes, egészséges és fájdalom mentes ülés.

.

  1. a farcsot nincs nyomással terhelve
  2. 2 alsó kismedence csont nincs nyomással terhelve
  3. végbélnyílást és a nemi szervek nincsenek nyomással terhelve
  4. a nyomás az ülőfelületről át van az ülőizomzatra és a combra terhelve
  5. biztosítva van a medence csont rögzítése
  6. a gerinc és a medence között biztosítva van a megfelelő és stabil szög
  7. nincs blokkolva az 1. gyökércsakra – a test energia kapuja



A hosszan  tartó ülés se okoz fájdalmat és egyébb egészségügyi gondokat, ha a szék amin ülünk eleget tesz az egészséges ülés 7 alapelvének. Ezek egymással szoros kapcsolatban állnak és kölcsönosen hatnak egymásra. Bármely elv megsértése esetén kényelmetlenség, fáradság¸ fájdalom jelentkezik.

Az ASZANA szék az egyészséges  ülés 7 alapelvének eleget téve van megtervezve és kivitelezve. Ebben az értelemben világelső.




Ergonómia

Miért fáj az ülés?

A klaszikus standard szék ülőfelülete szilárd, teljes ülőfelületet képez, ami közvetlenül nyomást mér az emberi szervezetre. Az ülőizmok és a comb izomzatán kívül a testnek azok a részei is bekapcsolódnak, amelyek nincsenek ülésre utalva - farcsont, a medence csont, végbélnyílás és a nemi szervek. Ebben az üléshelyzetben a nyomás destruktívan hat ezekre szervekre és ez továbbítva van a farcsonton keresztül a hátgerincre, nyakra és a fejre. Továbbá a standard ülésben nincs fixálva a medence, melybe  a felsőtestből a hátgerincen keresztül egy bizonyos szögben továbbítva van a nyomás. A medence és a hátgerinc közötti optimális szög változása extrém izomhúzódást eredményez a derék tájban. Végül bekövetkezik a hát-, nyak- és fejfájás, aranyér,  fáradság és a figyelem csökkenése.


 

Mit tegyünk a fájdalom megelőzésére?

Ebből az analízisből kifolyólag, ha radikálisan el akarjuk felejteni az üléssel kapcsolatos fájdalmat, el kell távolítanunk a nyomást a kritikus testrészekről. Ezt át kell vinni az ülő- és a comb izmaira. Egyúttal be kell biztosítani a medence stabil és természetes pozícióját a hátgerincre. Mihelyt a nyomás helyes szögben hat, az ülés kellemessé válik. A végeredmény, a helyes pozícióban való ülés azokon az izmokon, melyek erre valóak.


 

Viraszana - az ülőfelület "isteni dizájnja"

A konkrét megoldás a saját lábon való jógaülés az úgynevezett „VIRASZANA“. Ez a póz a hátfájás és az általános fáradtság eltávolításához használt pihentető testhelyzetet. A vádlink a maga anatómiájával ideális ülésfelületet alkot. A nyomás nem hat azokra a  kritikus pontokra, amelynek az emberi szervezet ki van téve a szokásos ülő helyzetben. A farcsont, a medence csont, végbélnyílás és a nemi szervek továbbra is szabadon maradnak, a nyomás csak az ülőizomzatra és a combra hat. Ugyanakkor a medence olyan pozícióban van rögzítetve sarok és a vádli izmaival, mint amikor az ember egyenesen jár. Ezeknek az alapelveknek a használatával egy olyan tervezési megoldáshoz jutunk, ami egy ideális ülőfelület  alkot az ember számára.

 

 

 

Alkalmazása

Ezek ismeretek alapján volt megtervezve az ASZANA ülőbútor, az optimális ülésfelület a VIRASZANA pozíció felhasználásával.  Ez biztosítja az egészséges és kényelmes ülést még a szélsőségesen hosszan tartó idő folyamán is. Rendszeres használatával eltünnek az üléssel kapcsolatos fájdalmak.